דלג לתוכן המרכזי
סרטוניםדף הבית

עיבוד שבבי CNC

מה זה עיבוד שבבי? מה זה CNC? עד כמה זה מדויק? האם ניתן להזמין חלק אחד בודד? מאילו חומרים? המומחים של דגמי הגליל מספרים לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על עיבוד שבבי CNC.

בפשטות, עיבוד שבבי הוא תהליך לייצור דגמים, חלקים, רכיבים ואובייקטים תלת ממדיים אחרים מסוגים שונים של מתכת, עץ ופולימר. איך מתבצע התהליך של עיבוד שבבי במפעל? מה זה עיבוד שבבי CNC ועד כמה הוא מדויק? מהם סוגי האובייקטים שניתן לייצר באמצעות עיבוד שבבי ומאילו חומרים? מהי ההצעה הייחודית של חברת דגמי הגליל בעבודות עיבוד שבבי? את כל התשובות לכל השאלות, תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

מה זה עיבוד שבבי?

איך הופכים קוביית מתכת לכדור מתכת? פשוט מאוד, מכרסמים את הקובייה ומסירים ממנה את כל החומר העודף, שכבה אחרי שכבה, שבב אחרי שבב עד שמתקבלת תצורה כדורית עגולה מושלמת. בצורה זו אפשר גם להפוך מוט מתכת לבורג או כל גוש של חומר לכל רכיב גאומטרי מורכב הרבה יותר וזוהי בדיוק המהות של תהליך העיבוד השבבי. עיבוד שבבי הוא תהליך שמיועד לעיצוב חומר גולמי לכדי תוצר גאומטרי תלת ממדי מוגמר באמצעות הסרה שיטתית ומחושבת של חומר בתהליך הדרגתי שניתן להגדיר כ -"כירסום".

היתרון הגדול של עיבוד שבבי, הוא כשרוצים חלקים טכניים עם עמידות גבוהה, או כשרוצים חלקים גדולים מאוד, או כאשר קיימת דרישה לדיוק מאוד גבוה. התהליך נפוץ במיוחד בענף המתכות, אך ניתן ליישום במגוון חומרי גלם ובכלל זה:

ייצור חלקים, רכיבים ואובייקטים תלת ממדיים באמצעות עיבוד שבבי, נפוץ במיוחד בענפי התעשייה, התעופה, הייצור, התחבורה, המחקר והפיתוח ועוד.

כיצד מתבצע התהליך של עיבוד שבבי?

כאמור, בתהליך טיפוסי של עיבוד שבבי אנחנו מסירים למעשה שכבות של חומר מתוך גוש גולמי עד לקבלת התצורה המבוקשת. הסרת החומר מתבצעת בעיקר באמצעות שתי הטכניקות הבאות:

חריטה
מבוצעת באמצעות מחרטות ידניות או מחרטות אוטומטיות/חצי אוטומטיות, שעל גביהן מקבעים את גוש החומר הגולמי ומסובבים אותו במהירות רבה מאוד. במצב זה מצמידים אל גוש החומר "סכין" פלדה מחוסמת (שימות חריטה), שמסירה ממנו חומר בצורה הדרגתית. שיטת עיבוד זו קיימת בכל מפעל לעיבוד שבבי.

כרסום
מבוצע באמצעות מכונות כרסום CNC, שעל גביהן מקובע גוש החומר הגולמי אותו מכרסמים באמצעות כרסום דמוי מקדח (כרסום), שמסתובב במהירות רבה ומגלף את גוש החומר באמצעות תנועה שיטתית על פני השטח שלו. שיטת הכרסום מבוצעת כיום באמצעות מכונות CNC (Computer Numerical Control) אוטומטיות, המאפשרות עיבוד מהיר מאוד ומדויק מאוד ברמת דיוק של מאיות ואלפיות המ"מ.

עיבוד שבבי ממוחשב ומדויק

עיבוד שבבי באמצעות מכונות CNC הוא למעשה תהליך ממוחשב ומדויק מאוד. לפני ביצוע פעולת הכרסום עצמה, מוזנת אל המכונה תכנית ביצוע המורכבת משורות קוד המפרטות את כל הפעולות שצריכה המכונה לבצע – סוג הכרסום הנדרש (ראש כרסום) והתנועה הנדרשת על ציר X, ציר Y וציר Z, שלב אחרי שלב. מרגע הפעלת המכונה, כל תהליך הכרסום מבוצע באופן אוטומטי כשהמכונה יודעת גם להחליף בין סוגי הכרסומים השונים ולעבור משלב לשלב באופן אוטומטי לחלוטין עד לקבלת התוצר הסופי. להרחבה על עיבוד שבבי ממוחשב >>

שירותי עיבוד שבבי CNC במפעל דגמי הגליל

האתגר המקצועי המרכזי בעיבוד שבבי CNC הוא, לרוב, הייצור של החלק הראשון. ראשית, יש לגבש אסטרטגיה בכל הנוגע לאיך הולכים לעבד את החלק. לאחר מכן, לבנות את התוכנית המתאימה הן מבחינת טיב פני השטח, הן מבחינת הדיוקים והן מבחינת היעילות. היעילות חשובה במיוחד כאשר מדובר בעבודה שחוזרת על עצמה (ייצור סדרתי בעיבוד שבבי). בנוסף, יש להבין כיצד דופנים את החלק, במיוחד כאשר נדרש עיבוד ממספר כיוונים. היתרון הגדול של דגמי הגליל, הוא הניסיון הרב שנצבר עם מגוון גדול מאוד של סוגים שונים של חלקים. אנו מספקים שירותי עיבוד שבבי בין אם מדובר בחלק בודד ובין אם בייצור סדרתי.

בדגמי הגליל תוכלו ליהנות מכל היתרונות הבאים:

מוזמנים להתייעץ עם המומחים שלנו. כתבו לנו או התקשרו אלינו ל:04-9886171 ונשמח לסייע.

 

צור קשר

אנא מלאו את שמכם המלא
הודעתך נשלחה בהצלחה

ייצור בסדרות קטנות ובינוניות

דגמי הגליל מתמחה בייצור סדרות קטנות ובינוניות במגוון טכנולוגיות. הטכנולוגיה האופטימלית מוצעת ללקוח לאחר בחינת האילוצים והדרישות. קרא עוד
 
איתכם גם בווצאפ צרו קשר צרו קשר