דלג לתוכן המרכזי
סרטוניםדף הבית

הדפסה תלת מימדית

הדפסה תלת מימדית היא הפתרון הנוח והיעיל ביותר לבניית דגמים בגדלים קטנים או בינוניים. שיטה זו מאפשרת הפקה של מודלים בעלי שטח פנים מורכב במיוחד, כולל Undercuts. המודלים מתקבלים ברמת דיוק גבוהה במיוחד, אליה קשה מאוד להגיע בטכנולוגיות או שיטות ייצור אחרות.

חברת דגמי הגליל מציעה הדפסה תלת מימדית של מודלים במבחר חומרים בהתאם לצרכי הלקוח וברמת הדיוק הנדרשת (קביעת עובי השכבות). במפעל דגמי הגליל נעשה שימוש במכונות הגדולות והמתקדמות ביותר בשוק, כולל מדפסות של Stratasys, EOS, HP ו- 3D Systems. המגוון הגדול של הטכנולוגיות ושל החומרים השונים מאפשר מגוון רחב של שימושים, בין אם זה שימוש כמוצר סופי בעל עמידות מאוד גבוהה או כמודלים מחומרים שונים לבחינת הגיאומטריה והתפקוד.

> למעבר להסבר על מחירים של הדפסה בתלת מימד

הדפסת תלת מימד בשיטת SLS

Selective Laser Sintering - בשיטה זו קרן לייזר נעה בתוך תא מלא אבקה. מהלך הקרן נקבע על פי קובץ תלת מימד שמוזן למכונה. הקרן הופכת את האבקה לגוף מוצק בעל תכונות מכאניות מצוינות שדומות ברמתן לתכונותיו של מוצר מוזרק. ניתן להשתמש בתערובות אבקה שונות. בדגמי הגליל החומר הזמין הוא PA2200 (ניילון).

בטכנולוגיה זו ניתן לייצר  דגמים ברמה גבוהה מאוד, אם זה לבדיקת היתכנות ואם זה לצרכים אחרים, בנוסף ניתן לייצר סדרות של מוצרים: היישר מהמדפסת למשתמש הסופי. מידע על החומרים לשימוש בשיטה זו >>

הדפסת תלת מימד בשיטת Polyjet 

מדפסות Objet שפותחו בישראל הן המדפסות הנפוצות ביותר לצורך הדפסת מודלים. בתהליך הפקת המודל נעשה שימוש בחומרים פוטופולימרים (אקריליים) כשהמודל נבנה שכבה אחר שכבה. נורות UV מייבשות ומחזקות את החומר, ומקנות לדגם עמידות. המדפסות מגיעות לרמת דיוק של 0.1+/- מ"מ לכל 100 מ"מ, והדגמים המופקים ניתנים להתאמה ולליטוש. מידע על החומרים השונים ניתן למצוא כאן.

הדפסת תלת מימד בשיטת FDM

הדפסה בטכנולוגיית FDM (Fused Deposition Modeling) מבית Stratasys עושה שימוש בחומרים תרמופלסטיים שהינם עמידים בטמפרטורות גבוהות וכימיקלים, ומפיקים מודלים שאינם נופלים באיכותם ממודלים שהופקו בתבניות הזרקה. גם הדפסה זו מתבצעת בשכבות, שכבה אחר שכבה, ברמת דיוק גבוהה מאוד. המודלים המתקבלים בעלי טקסטורה מחוספסת במעט, אותה ניתן להחליק באמצעות ליטוש. כמו כן, דגמים אלה ניתנים לצביעה. מידע על החומרים השונים ניתן למצוא כאן.

הדפסת תלת מימד בשיטת DLP

טכנולוגיית DLP (Digital Light Printing) מכונה לעיתים גם מיקרו SLA. ככל הנראה, הסיבה לכך היא הדיוק (10-100 מיקרון) והעמידות הגבוהה. המגוון הגדול של החומרים מאפשר מנעד רחב של יישומים: מודלים פונקציונליים, הדפסה של מוצר קצה אם זה בבודדים או בסדרות קטנות, חומרים שעמידים בטמפרטורות גבוהות, ביוקומפטביליים, דמויי גומי, שקופים ועוד.

טכנולוגיית ההדפסה יעילה מאוד ומאפשרת לקבל חלקים במהירות גבוהה ולעיתים אף באותו היום. מידע על החומרים השונים ניתן למצוא כאן

מחיר הדפסה תלת מימדית


“אני רוצה להדפיס חלק בגודל של בערך 3X4X4 ס”מ עם חור עגול מהצד וצ’ופצ’יק קטן מלמעלה. כמה זה יעלה לי?”

בכדי לתת הצעת מחיר מדויקת, אנחנו צריכים קובץ תלת מימד, אבל כאן ניתן לקבל סדרי גודל של עלויות. ישנם מספר פרמטרים שמשפיעים על המחיר. נעבור על העיקריים:

1. גודל החלק וסוג החומר - בטבלה שלמטה ניתן לראות את אותה התיבה מתומחרת לפי גדלים שונים וחומרים שונים:

  BOX BOX  BOX
מידות L=240 W=240 H=180 L=120 W=120 H=90 L=40 W=40 H=30
נפח (ממ"ק) 3,626,200 453,300 16,790
חומר 720 7300 1450 200
חומר ABS Like 12100 2700 560
חומר Pc (0.33) 9540 1450 180

 

2. מבנה החלק - גורם נוסף שמשפיע באופן ישיר על חישוב מחיר הדפסה בתלת מימד: 

   
מידות L=120 W=120 H=90 L=120 W=120 H=90 L=120 W=120 H=90
נפח (ממ"ק) 268,650 152,370 453,300
חומר 720 1450 860 1450

 

טיפים להדפסה בתלת מימד

1. מומלץ מאוד שעובי הדופן יהיה מעל 0.8 מ”מ וכמובן מותאם לגודל החלק. במידה והוא מתחת ל-0.8 כדאי להתייעץ איתנו.
2. ברוב המקרים כאשר מדפיסים בתלת מימד ביחד מספר גדול יותר של חלקים - עלות ההדפסה לכל חלק יורדת.
3. ניתן לייצר גם חלקים גדולים יותר מהמידות המקסימליות של המדפסת התחת מימדית על ידי הדבקה של מספר סיגמנטים יחד.
4. בטכנולוגית FDM ניתן לבחור את עובי השכבה המודפסת. בנוסף להשפעה על מחיר ההדפסה, יש לכך גם השפעה על טיב פני השטח ועל החוזק של האובייקט המודפס.

גימור החלקים המיוצרים בהדפסת תלת מימד

תהליך הגימור בהדפסת תלת מימד (Post Processing) הוא שלב בו מתבצעת פעולה משלימה לחלקים המודפסים. מדובר בשלב חשוב, מאחר והתהליך משפר את איכות ופונקציונליות החלקים בכל הנוגע לתכונות ואסתטיקה.

גימור החלקים בדגמי הגליל מתבצע בעזרת מכונה חדשנית (AMT) אשר מספקת תוצאה ברמה הגבוהה ביותר. מדובר בתהליך כימי ייחודי (מוגן פטנט) המבוצע בתוך תא וואקום, כאשר לאחריו, החלקים המודפסים מקבלים פני שטח חלקים ואטומים ותכונותיהם המכניות מתחזקות ומשתפרות.

כמו כן, התהליך עומד בתקני בטיחות תעשייתיים ובריאותיים מחמירים.

תהליך הגימור מיועד עבור חלקים המיוצרים בטכנולוגיות הדפסת תלת מימד הבאות: SLS, MJF, FDM. גודל החלקים שניתן להכניס למכונת הגימור הינו 305X400X305 מ"מ. מתחילת התהליך ועד סופו, החלקים שומרים על מידותיהם המקוריות.  

דוגמאות להדפסה בתלת מימד


דוגמא להדפסה תלת מימדית - דגם מורכב של משאית

יש לכם שאלה? התקשרו אלינו ל: 04-9886171 / פנו אלינו בוואצאפ או כתבו לנו דרך הטופס כאן ונשמח לסייע בהקדם האפשרי.

צור קשר

אנא מלאו את שמכם המלא
הודעתך נשלחה בהצלחה

הדפסות תלת מימד לתעשייה הביטחונית

דגמי הגליל שותפה לייצור ולפיתוחים בתעשייה הביטחונית מזה שנים רבות. קראו כיצד טכנולוגיית הדפסת תלת מימד מסייעת לתעשייה זו באופן מעשי >>
קרא עוד

בניית מודל תלת מימד – איך עושים את זה?

למה נועד המודל התלת מימדי? מה חשיבותו בתהליכי קבלת החלטות עסקיות? כיצד מתבצעת בניית מודל תלת מימד? כנסו להרחבה >> קרא עוד

אילו חומרים משמשים להדפסת תלת מימד?

הכירו את החומרים הפופולאריים המשמשים להדפסות תלת מימד ממגוון סוגים כמו גם את נושא קשיחותם וגמישותם של הרכיבים המודפסים. קרא עוד

פרויקטים מובילים בהדפסה תלת מימדית מעולם הרפואה

קראו על הטיפולים המובילים בארץ שבוצעו בשילוב הדפסות תלת מימדיות. קרא עוד
 
איתכם גם בווצאפ צרו קשר צרו קשר