בתהליך של פיתוח פטנטים זה קל, זה כיף וזה מספק לעוף על כנפי הדמיון, אך במעבר מרעיון למוצר, חובה על כל ממציא להתנתק מעולם הדמיון ולנחות על קרקע המציאות עליה מוכרע גורל ההצלחה.
מעצם טבעו, תהליך פיתוח פטנטים הוא תהליך המתמקד כל כולו במוצר חדש לחלוטין שמתקיים אך ורק בדמיונו של מפתח הפטנט, ואשר הידע הקיים לגביו הוא חלקי לכל היותר. לכך אפשר להוסיף את היעדר הניסיון המקצועי והעסקי של מפתח הפטנט בכדי ליצור אתגר, שהיכולת לצלוח אותו תלויה מאוד ביכולתו של המפתח להתנתק מהדמיון ולנחות על קרקע המציאות.
התהליך של פיתוח פטנטים מתחיל בפרץ עצום של יצירתיות, המאפשרת מלכתחילה את עצם ההמצאה. רמה גבוהה של יצירתיות חייבת להמשיך ולהתקיים לאורך התהליך כולו, אך במעבר מרעיון למוצר עובד, חייב המפתח לאמץ התנהלות רציונלית, שיטתית ומציאותית – השלב בו רבים מהמפתחים מאבדים את המומנטום והפוטנציאל.
להמצאת פטנט, דרוש דמיון מפותח שיודע לברוח מהעולם הפיזי ולשאת אותנו אל המרחקים. לפיתוח פטנט לכדי מוצר, לעומת זאת, דרושה ירידה אל הפרטים והדמיית חוקי הפיזיקה והמציאות – לא בדיוק תחום התמחותו של הדמיון. לאחר שגיבשתם את הרעיון בכללותו, גם אם לא כל הפרטים סגורים, התחילו להעביר אותו מהדמיון אל המציאות. סקיצות, מידות, ממדים, תיאורים מילוליים וגרפיים של תפקוד הפטנט, ציור הפטנט ואפילו הדמיה ממוחשבת תלת ממדית – כל אלה חייבים לבוא לידי ביטוי למן ההתחלה.
כעת, עליכם להעביר את הפטנט אל העולם הפיזי, ואת זה תוכלו לעשות עם כל מה שעומד לרשותכם: חפצים ופריטים ביתיים שניתן לחבר יחד, חומרי יצירה, מוצרים שניתן להשתמש בחלקיהם וכל פריט אחר שעומד לרשותכם בכדי לגבש אב טיפוס ראשוני. שלב זה אמור לבנות את יסודות התכנון של המוצר, ולספק לכם מידה ראשונית של היתכנות ובטחון במוצר.
לבסוף, עליכם לבנות אב טיפוס של ממש, ובכלל זה להגדיר את החומרים המדויקים מהם יהיה עשוי המוצר, המידות המדויקות (עד אלפית המ"מ לעיתים), תצורה, צבע, גודל וכן הלאה. בניית אב טיפוס מתבצעת באמצעות הדמיה ממוחשבת באמצעות תוכנת תיב"ם, וייצור בטכנולוגיות שונות כגון עיבוד שבבי (CNC) והדפסת תלת מימד. אב הטיפוס הוא אינו המוצר הסופי, אך הוא מיועד לספק לכם את הבסיס הנדרש להמשך הפיתוח.
מפתחי פטנטים נוטים ליהנות מתחושה של יכולת, ייחודיות וידע – הרי הם היחידים בעולם שמכירים את הרעיון. אלא שבפועל, במעבר מרעיון למוצר, יש להתייחס לשורה של אלמנטים מקצועיים שאינם באים לידי ביטוי בשלבי הדמיון, ושלגביהם עומד לרשותם ידע מוגבל מאוד – החומר המדויק ממנו יהיה עשוי המוצר, העמידות שלו בלחצים ובתנאים סביבתיים, יעילות העבודה שלו, בטיחות מזון ותרופות, עמידה בתקנים, תפקוד מוצלח וכדומה.
אם תבחרו לבחון את האלמנטים הללו בעצמכם, יהיה עליכם להכין את עצמכם לתהליכים ארוכים ויקרים של ניסוי וטעייה ולתוצאות חלקיות ושגויות שיכולות לעלות ביוקר בשלבים המסחריים. בהתאם לכך, אתם רוצים לשלב בתהליך הפיתוח את אנשי המקצוע הנדרשים, שכל עצה שלהם יכולה להיות שווה לכם זהב – מהנדס מכונות, מעצב תעשייתי, טכנולוג מזון, מנהל ייצור, כימאי, פיזיקאי, או כל מומחה אחר בתחום הפיתוח הספציפי שלכם. עלויות איש המקצוע הן כאין וכאפס ביחס לעלויות שתצטרכו לשאת בהן בפיתוח עצמי, ולבטח במקרה של כשלון חרוץ.
עבורכם, הפטנט שלכם הוא כל עולמכם. עבור האנשים שאמורים להשתמש בו, מדובר במקרה הטוב, בעוד מוצר אחד מתוך אלפי מוצרים על המדף. לממציאים ישנה נטייה טבעית לייחס לפטנטים שלהם יכולות על, שווי כספי גבוה ויכולת תחרותית שלא ניתן לעמוד בה, אך למרבה הצער, לרוב הם טועים.
האם אתם באמת יודעים כמה שווה המוצר שלכם? האם אתם יודעים ויכולים לנהל, לממן ולשווק עסק? האם אתם יודעים באמת מהי הלוגיסטיקה והעלויות הכרוכות בייצורו והפצתו למכירה? האם יש לכם את ההון הנדרש? את היכולות הנדרשות? את הידע הנדרש? – זהו בדיוק השלב בו עליכם לבצע תכנון עסקי מציאותי, וגם אותו מומלץ לבצע בליווי יועץ עסקי, המתמחה בתחום של פיתוח פטנטים, ואינו כפוף ללחצים, לפחדים ולתקוות שלכם.
אם פיתוח פטנטים הוא יקום בפני עצמו, הרי שהפיכתם למוצרים, הבאתם לשוק ומכירתם בהצלחה, הוא יקום אחר לגמרי – וודאו שאתם מתנתקים מיקום ההמצאה, ועוברים ליקום העסקי המאתגר והסיזיפי, ואל תהססו לגייס את ההון ואת השותפים, המנהלים והמומחים הנדרשים לטובת העניין.
יש לכם רעיון למוצר חדש? התקשרו אלינו ל: 04-9886171 או כתבו לנו דרך הטופס כאן ונשמח לסייע.